WC Elzach

Tijdrit:
    Vrijdag 24 juli stond er een tijdrit van 18,6km op het programma. Het was geen vlakke tijdrit maar een echt klimtijdrit. Ik startte om 16.38uur (35 graden). Vlak voor de start kreeg ik nog informatie van teamgenoten dat ik wel gelijk vanaf de start alles moest gaan geven en niet zoals bedacht indelen. Vanaf de start ging ik dus gelijk vol gas, de eerste 9km was gemiddeld 2% stijging dus kon goed door trappen. Had mij voorgenomen om niet te vaak naar de snelheid te kijken, omdat die veel schommelde. Ik keek alleen de hele tijd naar mijn hartslag. De eerste 9km ging goed en wel goed overleefd, maar toen kwamen de zware laatste 9km. Door de warmte en het klimmen (soms wel stukken van 10%) was het echt super zwaar, ik ging echt helemaal kapot. Met nog 2km te gaan dacht ik alles geven wat nog in mij zit en dan zien waar het schip strand. Over de finish gekomen bleek mijn eindtijd genoeg voor een 3de plaats. Super blij met het resultaat.

Wegwedstrijd:
    De wedstrijden werden in een super mooi gebied gehouden, helaas had de organisatie er met de wegwedstrijd niet een leuk parcours van gemaakt. Het leek wel een criterium rondje van 4,6km met 19 bochten erin die we 12 keer moesten rijden. Van te voren wist ik al dat de koers hard zou worden, dat er nergens rustig gefietst zou worden. Met de start stond ik vooraan maar mede door dat ik wist dat het hard zou gaan klikte ik niet goed in waardoor ik de start eigenlijk miste. Daardoor reed ik na 3 ronden tussen de kopgroep en alle achtervolgers in. Heb 5 ronden lang alleen gereden maar merkte dat ik steeds dichterbij bij 2 concurrenten van mij kwam. Einde van de achtste ronde werd ik ingehaald door een Belg, een C2, en samen met hem kop over kop gaan rijden. We kwamen al snel bij een paar concurrenten van hem terecht, waardoor ik er weer alleen voor stond. Met coaching van de zijkant hoorde ik dat de achterstand nog 15 seconden was. Ik dacht nog even een keer vol aanzetten en dan kom ik erbij, zo gedacht zo gedaan. Met nog 3 ronden te gaan heb ik alleen maar in het wiel gezeten van mijn concurrent. Met nog 250 meter te gaan ging ik de sprint aan, ging over mijn concurrent heen en finishte als 3de.

WK Nottwil

Tijdrit:
    Donderdag 30 juli 2015 stond het WK tijdrijden op het programma, drie rondes van 7km met een klim van 2km erin. Ik voelde mij goed en had er enorm veel zin in (tijdrijden nog niet helemaal mijn ding) vooral omdat het een snel rondje was. Ik ging als vijfde van mijn categorie van start, vanaf de start gelijk volle bak en zien waar het schip strand. Het tempo zat er gelijk lekker in, en het voelde goed. Toen ging ik de tweede ronde in waarbij ik geluk had dat een sneller iemand net voor mij startte, waar ik mij aan op kon trekken. Op de klim moest ik helaas wel lossen maar mede door de eerste kilometers was mijn tweede ronde bijna net zo snel als de eerste. Ik ging de derde ronde in toen dacht ik gelijk o nee moet ik nog een keer die klim op. Bij die klim aangekomen merkte ik gelijk dat de energie minder werd. Het ging niet meer zo snel als de eerste twee rondes. Nog één keer de laatste afdaling en de laatste kilometer. Ik heb er echt alles uitgeperst wat in mij zat. Over de finish gekomen hoorde ik dat ik tot toen de snelste tijd had. Wat mij zeer verbaasde. Bleef nog lang op de eerste plek, helaas de laatste drie waren sneller dan mij. Een oneerbare vierde plaats met maar 13 seconden van de nummer 3 en 15 seconde van de nummer 2 af. Toch was ik ook wel weer blij met deze uitslag. Nog nooit zo dichtbij de concurrentie gezeten, op zo’n parcours. De vorm was dus goed en de tijdrit goed in gedeeld. Met vol vertrouwen naar de wegwedstrijd toe.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA IMG_6714 OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Wegwedstrijd:
    Zaterdag 1 augustus 2015 om 8 uur in de ochtend ging de wegwedstrijd van start over 55km (8 ronden van 7km). Mijn verwachtingen waren hoog gespannen. Sowieso podium, maar die trui was ook echt haalbaar, dacht ik. Mijn vorm was namelijk zo goed en zoveel vertrouwen uit de tijdrit gekregen. Het was mijn rondje . Het startschot, we mochten gaan. Eerste gedeelte geneutraliseerd tot dat we de atletiekbaan af waren. Nadat iedereen de atletiekbaan af was kon de wedstrijd beginnen, tempo kwam er ook gelijk in. Aangekomen bij de klim van 2km en wetende dat daarna een afdaling kwam met een scherpe bocht naar links en met regen, dus glad. Ik dacht ik fiets naar voren in het peloton. Vooraan gekomen bij het peloton bleek ook gelijk dat ik samen met paar andere voor uit zaten. Dit is gunstig voor de afdaling. Met z’n zessen gingen we een natte afdaling af, zo goed als beneden aangekomen bij de bocht naar links ging het mis. Een Chinees remde te laat of te hard waardoor hij de bocht niet haalde. Hier zat ik naast en moest uitwijken om niet in de dranghekken te belanden. Ik zag nog net een gaatje tussen de hekken door , stoepje op het gras in. WEG wedstrijd, WEG medaille kans, WEG regenboogtrui. Ik heb de wedstrijd wel uit gefietst, maar geen risico’s meer genomen omdat de wedstrijd al was verlopen. Over de finish gekomen kon ik wel in tranen uitbarsten, zo teleurgesteld, na 6km koers was de wedstrijd al afgelopen . Diep triest, maar waar, daar train je dan het hele jaar voor en dan eindigt het zo. Dat is ook sport, maar wel de keerzijde van de medaille. Nu focussen op de baan!!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA IMG_8239 OLYMPUS DIGITAL CAMERA